Do luftu – všeobecné obchodní podmínky
pro prodej poukazů prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.doluftuvyhlidky.cz
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Jméno a příjmení: Martina Illková – OSVČ
IČ: 09469362
se sídlem: Jana Ziky 1966/25, Ostrava – Poruba, 708 00
na základě živnostenského oprávnění č. 1 pro prodej zboží prostřednictvím online obchodu umístěného na internetové adrese: www.doluftuvyhlidky.cz
email: info@doluftuvyhlidky.cz
telefon: +420 732 822 411
www: www.doluftuvyhlidky.cz
(dále jen „prodávající“)
1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na www.doluftuvyhlidky.cz (dále je „obchod“).
1.3. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit poukaz od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání poukazu v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.5. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
2.1. Veškerá prezentace poukazů umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto poukazů. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o poukazech, a to včetně uvedení cen. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny poukazů zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
2.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s dodáním poukazů. Informace o nákladech spojených s dodáním poukazů uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je poukaz doručován v rámci území České republiky.
2.4. Kupující si může objednat poukaz:
- prostřednictvím objednávkového formuláře ve webovém rozhraní obchodu
- prostřednictvím e-mailové komunikace s prodávajícím na e-mailovou adresu uvedenou na webu prodávajícího
- prostřednictvím telefonické objednávky na telefonním čísle uvedeném na webu prodávajícího
2.5. Objednávka musí obsahovat informace o:
- objednávaném poukazu (typ a délka letu, počet osob do letadla, počet poukazů),
- způsobu úhrady kupní ceny poukazu, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného poukazu
- kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu)
- informace o nákladech spojených s dodáním poukazu (dále společně jen jako „objednávka“).
2.6. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
2.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství poukazů, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.8. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné.
2.9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- CENY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny poukazu ještě před jeho odesláním nebo předáním (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
3.2. Cenu poukazu a případné náklady spojené s dodáním poukazu dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2111213016/3030, vedený u společnosti Air Bank (dále jen „účet prodávajícího“);
- bezhotovostně prostřednictvím platebního systému PayPal;
3.3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním poukazu ve smluvené výši, jak je uvedeno na webovém rozhraní a v objednávce.
3.4. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
3.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu poukazu společně s uvedením variabilního symbolu platby, který je uveden na potvrzení objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.6. Případné slevy z ceny poukazu poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
3.7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny poukazu a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- PŘEPRAVA A DODÁNÍ POUKAZU
4.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat poukaz na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít poukaz při dodání.
4.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno poukaz doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním poukazu, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.4. Další práva a povinnosti stran při přepravě poukazu mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
- SLUŽBY POSKYTOVANÉ NA ZÁKLADĚ POUKAZU
5.1. Každý poukaz obsahuje unikátní kód, na základě kterého si kupující objednává termín letu. Poukaz je přenosný, unikátní kód lze uplatnit pouze jednou. Termín letu je nutné dohodnout na telefonním čísle uvedeném na poukazu nebo na webovém rozhraní s časovým předstihem alespoň 1 týdne.
5.2. Poukaz uplatní kupující po předchozí domluvě termínu na adrese Letiště Zábřeh, Dolní Benešov, 747 22.
5.3. Poukaz obsahuje údaj o platnosti, tedy o datu, do kterého je možné jej čerpat. Po propadnutí platnosti nebude možné poukaz uplatnit a prodávající za neplatné poukazy nevyplácí žádnou náhradu.
5.4. Prodávající nenese odpovědnost za ztrátu, odcizení nebo poškození či zničení poukazu. Na základě žádosti kupujícího může prodávající vystavit za ztracený, odcizený nebo poškozený či zničený poukaz duplikát.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Kupující má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí poukazu, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů poukazů, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno písemně ve lhůtě uvedené v předchozí větě na adresu elektronické pošty prodávajícího uvedenou na webovém rozhraní.
6.2. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení poukazu kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady.
6.3. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí poukazu kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
6.4. Je-li společně s poukazem poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu s poukazem prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zaslaný poukaz je ve shodě s kupní smlouvou. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že má vlastnosti, které uvedl kupující v objednávce.
7.3. Práva z odpovědnosti z vadného plnění může kupující uplatnit u prodávajícího e-mailem, vyplněním kontaktního formuláře na webovém rozhraní nebo telefonicky. Kupující musí uvést unikátní číslo poukazu a důvod, v jakém ohledu je poukaz vadný.
7.4. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se kupující s prodávajícím nedohodne jinak.
- DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví k poukazu zaplacením celé kupní ceny poukazu.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@doluftuvyhlidky.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Prodávající je oprávněn k prodeji poukazů na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
- ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
- DORUČOVÁNÍ
11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.2. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.3. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Do luftu – Martina Illková (IČ 09469362, Jana Ziky 1966/25, 708 00 Ostrava-Poruba, adresa elektronické pošty: info@doluftuvyhlidky.cz, telefon: +420 732 822 411).
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1. 9. 2020.