Nejdřív situace kolem maxů, potom korona… a piloti mají přistřihnutá křídla. Co v takové době dělá čerstvý pilot dopravního eroplánu, který držel knipl naposledy v březnu?
Čerství piloti začínají stejně jako většina ostatních profesí – dokončené vzdělání, minimální požadovaná praxe a bankovní účet v těžce mínusových číslech. Ti z nás, kteří nešli ze školy přímo k Boeingu, ale mají tím pádem praxi na malých letadlech, povětšinou učí teorii v leteckých školách, pracují jako instruktoři na malých letadlech a snaží se uživit tímto druhem aviatiky.
Ostatní kolegové oprášili montérky a overaly, které nosili, když si při studiích přivydělávali po brigádách a vyšli vstříc lepším zítřkům. Co může dělat takový inženýr v letectví? Třeba montovat terasy, jak sám kolega říká: “Je to paráda, po týdnu už mě nechali strčit vrut do díry a přitáhnout desky… vyvrtat díru, na to prý ještě nemám.“ Další kolega poslouchá na stavbě, že kdyby se lépe učil, mohl být zedníkem a nemusel tahat celý den těžké pytle 🙂 Letectví je holt obor progresivní a proměnlivý.
Doufejme, že se svět i nebe co nejdříve vrátí do starých kolejí. Mezitím se za námi zastavte na letiště kouknout na svět s nadhledem, tak jako to děláme my, když jsme museli zůstat nohama na zemi 🙂
MARTIN